Podinspektor ds. księgowości budżetowej i podatku VAT
Wykształcenie wyższe - kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość, pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
1) Wymagania niezbędne:
a)obywatelstwo polskie,
b)wykształcenie wyższe - kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość, pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
c)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d)niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e)nieposzlakowana opinia,
2) Wymagania dodatkowe:
a)ogólna znajomość przepisów z zakresu:
- rachunkowości budżetowej,
- finansów publicznych,
- ustawy o podatku od towarów i usług,
- rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania faktur,
- o samorządzie gminnym,
b) znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
c) komunikatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista,
1) Wystawianie faktur VAT,
2) Prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży urzędu dla celów rozliczenia podatku VAT,
3) Uzgadnianie podatku VAT w oparciu o sporządzoną ewidencję zakupu i sprzedaży oraz przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
4) Sporządzenie cząstkowej deklaracji VAT-7 urzędu oraz zbiorczej deklaracji podatkowej VAT-7 Gminy Stanin na podstawie cząstkowych deklaracji VAT-7 dostarczanych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją rozliczeń podatku VAT,
5) Sporządzanie korekt deklaracji VAT-7 dla Urzędu Gminy,
6) Współpraca w sprawach związanych z rozliczaniem VAT z podległymi jednostkami organizacyjnymi Gminy objętych centralizacją rozliczeń podatku VAT, współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,
7) Kontrola prawidłowości danych dotyczących podatku VAT, przekazywanych do Ministerstwa Finansów za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego,
8) Ustalenie współczynnika i prewspółczynnika VAT dla urzędu,
9) Wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz analizowanie dokonywanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku,
10) Prowadzenie szczegółowej (analitycznej) ewidencji księgowej w zakresie zużycia wody i odprowadzenie ścieków, nadpłat i zaległości, zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową’
11) Bieżąca analiza, monitorowanie, rozliczanie oraz uzgadnianie sald kont rozrachunkowych odbiorców, w tym przygotowywanie wezwań do zapłaty,
12) Obsługa programów do rozliczania dostawy wody i odbioru ścieków,
13) Rozliczanie wyciągów bankowych i raportów kasowych w zakresie wody
i ścieków oraz ich księgowanie w programie księgowym urzędu,
14) Przygotowanie umów dla odbiorców wody oraz ich rozliczanie,
15) Rozliczanie inkasenta po dokonaniu odczytów wodomierzy,
16) Czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
17) Przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych i informacji niejawnych.
1) list motywacyjny – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem,
2) życiorys (CV) - opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem oraz własnoręcznym podpisem,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (plik do pobrania na str. 4 ogłoszenia o naborze),
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru,
8) klauzula informacyjna dla kandydata (plik do pobrania na str. 5 ogłoszenia naborze),
9) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1260), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
1) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
2) pełny wymiar czasu pracy,
3) wynagrodzenie - zgodnie z przepisami,
4) praca przy komputerze.
Informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Stanin, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
1) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 25 września 2018 roku osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Stanin pokój nr 5 (kancelaria) do godz. 15:30 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Stanin, Stanin 62, 21-422 Stanin, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: ”Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektor ds. księgowości budżetowej i podatku VAT”.
2) dokumenty uważa się za złożone w terminie, jeżeli wpłynęły do ostatniego dnia określonego w ogłoszeniu o naborze (decyduje data faktyczna wpływu dokumentów do Urzędu Gminy),
3) dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane,
4) kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu naboru oraz zostanie podana informacja na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Stanin i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Stanin.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Stanin, oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (ugstanin.bip.lubelskie.pl)
Dodano do BIP dnia 13-09-2018 16:25:39